feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Sunday, June 3, 2012
BERSUKA RIA :)



ASSALAMUALAIKUM .

hye peeps :)
hehe. macam apa pulek :D ok straight to the point ! bersuka ria? mesti korang boleh agak kan apa maksud dia? kalau tak buka kamus kalau malas cuba copy and paste dekat encik google mesti tahu apa itu bersuka ria. ok dah mula mngarut -,-" . actually aku nak cakap pasal kebenaran ibu bapa dalam membenarkan anak bersuka ria. 

sekarang bila aku dah besar baru aku paham kenapa mak aku selalu marah aku bila aku nak keluar masa kecik-kecik dulu. sebab dia nak jaga aku, tak aku bergaul bebas sangat. bila pikir palik ada gunanya mak aku marah-marah pukul-pukul aku dulu sebab curi-curi keluar rumah nak main basikal dengan kawan. hehe. TERIMA KASIH mak :)

bila aku pikir and baca balik diary yang aku dah buat masa zaman sekolah dulu rasa macam "erk ? teruknya la hai aku dulu " "bercinta monyetlah" bila fikir balik apa yang aku buat dulu rasa macam bodoh bodah je. mungkin aku lebih banyak mengunakan "fikir mengunakan nafsu dari otak" itulah aku masa zaman sekolah. haha. walaupun sekarang taklah tak guna nafsu langsung tapi aku dah lebih fikirkan akibat dari sesuatu aku buat dari main bantai je. :3

mak aku selalu cakap "belum tibanya kau nak keluar-keluar bersuka ria dengan kawan" aku pun dengan otak nak main je cakap "biarlah mak, orang dah janji dengan kawan orang" . sekarang aku dah paham kenapa , mak aku nak aku keluar time tu aku dah punyai akal yang boleh bezakan antara dosa dengan pahala. terima kasih MAK :)

lepas aku habis je sekolah rendah dan menengah mak aku dah bagi aku keluar dengan kawan-kawan, tapi dia tetap limitkan pukul berapa aku kena balik. tak lama lepas tu family aku bagi aku kerja pula. satu-satu kebebasan aku mak aku bagi. kalau dulu aku cakap mak aku tak sporting, sekarang tak. walaupun mak aku tak berpelajaran, dia mendidik kitaorang dengan cara kasar tapi itulah yang jadi aku "orang orang ada fikiran" . 

dulu mak aku tak yakin dengan aku. sekarang ya walaupun banyak yang tak yakin dari yakin. hahaha :) macam hari ini aku cakap "mak kejap lagi nak keluar nak pergi tengok wayang and beli barang" mak aku tak larang aku keluar tapi dia suruh aku jangan membazir. so touching :') . 

so sapa-sapa yang rasa dia budak sekolah itu sabarlah , satu hari nanti kau akan dapat apa yang kau nak. sampai masanya kau akan dapat segalanya. hehe *dulu cita-cita nak jadi kauseling tapi dah tersasar ambil teknikal pulak* haha. hayatilah zaman sekolah yang sangat seronok ! #rinduSekolah :)
oklah daa. nak pergi tengok wayang :)
assalamualaikum :)

one of my memory #baskinrobbin *ayu & aku* 



1 loner (s)
OLD | NEW