feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Friday, December 9, 2011
BASKIN ROBBIN :)

ASSALAMUALAIKUM .


Scribble Box DEMO Scribble Box DEMO

hello. tak tahu lah nak mula macam mana, blurr -,- . ok sebenarnya aku nak bagi tahu yang aku dah pun mula bekerja di BASKIN ROBBIN . alhamdulillah , masuk hari ini aku dah 5 hari kerja. mula mula kerja , susah weh ! nak scoop aiskrim tu. 3 jam lah nak belajar buat benda tu je. ok tu tipu. hohohoh. aku aku bersyukur sangat setakat ini aku punya staff lain kat sana ok ok lah. setakat marah sebab kerja itu biaselah lain aku ok je. tapi staff macam tak cukup je. yelah aku kerja 12 jam kot. kadang kadang jelah bila replace tempat orang lain .

Customer? bila aku pikir balik aku boleh jadi gila layan customer yang macam macam perangai , nak inilah nak itulah. yelah mentang mentang "CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT" tapi kalau benda tu dah memang salah dia , boleh jadi "STAFF IS ALSO CAN BE RIGHT" hohoh. geram gile lah. haish ! saba aisyah sabar. :D . dugaan orang bekerja kan? betul tak?

kerja baskin robbin ini. ya ALLAH sakitnya kaki , yelah berdiri selama 11 jam. bayangkan lah. boleh tercabut kaki aku ini, haha. tapi bagi akulah penat itu hilang sikit demi sedikit bla tengok orang senyum bila customer puas hati dengan aiskrim yang kita bagi, tapi akan makin penat bila customer banyak kerenah ! haha . mengarut je aku ini . meh aku share sikit tempat aku kerja :) credit to : tekkaus :)












0 loner (s)
OLD | NEW