feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Thursday, July 7, 2011
main masak-masak :)

assalamualaikum.
hye u'all .
hari ini gua nak cerita pasal masak? tak macho kan? apa gua heran! gua nanti kena masak gak nak tak nak. benda yang gua nak share nie gua pernah buat. ok nama dia akak gua panggil EGG TOAST . benda ini telur itu masak dalam roti? amacam terasa pelik kan? bagi yang ada oven kat rumah itu lagi senanglah gua cakap lu. benda ini kalau korang tak ada oven pun boleh buat. guna kuali ok. 


korang pelik tak? meh sini gua ajar lu macam mana nak buat ok ? senang gileer ! hehehe :)

Bahan:

Roti
Telur
Garam lada sulah 

Cara-cara :

1) Pastikan ada roti ok . roti itu korang bagi lubang kat tengah-tengah dia guna cawan atau benda yang seangkatan dengan cawan .benda ini guna 2 roti . 1 korang buat lobang. 1 kau lenyek2 kan dia jadi nipis ok .

macam ini ye u'all .

2) korang cantumkan roti tu . kau lekat-lekat kan sikit tepi-tepi roti tu bagi melekat. gua takut t telur tu terkeluar pulak.  then korang rasa dah melekat kau letak kat atas kuali atau oven punya tempat tu . 


3) Masakkan telur kat dalam roti tadi tu . then makesure api kecik ok. untuk oven amik dalam  4, 5, 6, 7 minit je, kuali pun sama  kalau guna kuali korang kena tutup . sebab kalau tak tutup tak masak lah telur yang kat tengah tu .



4) Gua nak korang tunggu and tengok perkembangan telur tu. kalau dah tengok telur tu dah jadi setengah masak . korang dah boleh angkat .


TADAA. dah siap . nak sedap korang makanlah guna sos ke. letak garam ke. apa yang korang suka. gua suka makan tabur sikit garam and lada sulah . kalau ada bawamg goreng pun bagus. hahaha . 

kredit to : AKAK GUA :)

ok. selamat mencuba ok u'all :)

0 loner (s)
OLD | NEW