feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Monday, June 20, 2011
Slot Cerpen:hakikat cinta 2

Cuti semester
mse ni sy ad kursus kt langkawi.sy ad bgthu awk yg sy nk pegi sane.sy tnye awk kalau2 awk ad nk kirim buah tangan dr sane.awk ckp xpe.awk xnk.awk nk tahu x mse kt sne sy asyik duk terfikirkan pasal awk je.sy asyik fikir barang ap yg sy nk bg kt awk bile sy balik dr langkawi nnti.akhirnye sy beli coklat je.nk beli bnde yg mahal2 duit xde.biasala sy ni student lg xde pendapatan tetap.sy fikir asal kan kite ni ikhlas memberi ssuatu yg baik terhadap seseorg.tu dh dapat pahala.lepas je sy balik dr langkawi.sy kirimkan coklat td kt kwn sy supaya bagi kat awk..nak bg sendiri,sy xde mase sebab bz ngn kerja2 dan assignment.dan selepas tu,sy nk tahu jgk ap respons dr awk..kwn sy ckp lepas bg coklat tu kt awk..awk cm biase je..x mnunjukkan sebarang tanda kegembiraan atau tanda sebaliknya.sy terfikir jgk kn.sy ni lebih2 sgt ke smpai nk bg brg kt awk sedangkan kite ni blum berkawan rapat lg.tp awk..sy ikhlas bg coklat tu kt awk..



semester baru bermula...



Sy dh nekad ni..sy nk jmpe awk n terus terang ngn awk..tp awk...sy x sangka..bende cmni akan berlaku..mse ni sy demam panas teruk..xpenah alami demam mcm ni..sy masuk hospital 2 kali dalam mase 2 hari.bayangkanlah keadaan sy mse tu...tengah2 sy demam tu..kwn sy bgthu sy yg die ad ssuatu perkara nk bgthu pasal awk..tp die kate die akan bgthu sy lepas sy pulih dr demam dlu..awk nk tahu x..lepas die ckp cmtu..demam sy terus surut..serius..ni bkn drama korea atau crite tamil&hindustan..sy pulih...sy tnye die ap yg die nk bgthu td..

Izal:Hanif,sory la kalau ak bgthu sal bende ni..harap ko terima ae..

Hanif:ap die jal..ko x yah la touching2..ap die ko nk bgthu td

Izal:budak yg ko suke tu dh berpunye la..die bgthu ak semalam..

Hanif:owh yeke..erm x pe la..

(padahal hati dh gundah gulana,berkecamuk gile babeng)...



awk tahu x..sy sedih sgt mse tu..sy x mahu gnggu hubungan awk ngn si-dia.sy ad prinsip.sy x sama mcm segelintir laki lain yg suke terus mencuba mengurat smpai dapat prmpuan yg diminati sedangkan laki tu tahu yg perempuan tu

hatinya sudah dimiliki oleh org laen.Konon nya kalau terus berusaha mendapatkannya akan digelar pemenang,BMW..Best Men Win..sudahla..tu sume proganda barat..mat salleh2 yg cipta propaganda tu..cube bygkan teman istimewa kita satu hari nnti dirampas org laen..ap perasaan kite.



apa yang pelajari dr situasai pada mase ini ialah bersabar..sabar adalah senjata sy...sy memohon pertunjuk dr Ilahi supaya berikan hidayah dan jalan terbaik untuk atasi masalah ni...sy berdoa yang terbaik untuk awk dan diri sy..



6 tahun selepas itu....



Alhamdullilah...berkat usaha dan pengorbanan,cita-cita sy tercapai,sy sudah menjadi jurutera senior di sebuah syarikat minyak swasta.

Petang td kwn lama universiti(udin) kol dan die menjemput ke majlis perkahwinan nye tidak lame lg..hati ni gembire sebab kwn baiknya sewaktu di u bakal menanti hari bahagianya akhirnya.

"umur dh meningkat ni..tahun ni dh 26 tahun..bile la ak nk sempurnakan separuh sunnah nabi iaitu berkahwin"

tiba terfikirkan pasal bende ni...ah sudah la..malas nak layan sgt psl bnde2 ni..



Pada hari bahagia udin tu,sy datang lewat skit sebab sy ad keje OT hujung minggu..biasalah,mcm2 masalah kt tempat keje kene sette kan even weekend..selepas bersalaman dengan udin dan memberi ucapan tahniah kepada pasangan mereka bagai pinang di kerat dengan pembuka tin susu,sy pun beredar dr majlis n bergerak ke arah kereta..stibenye di kereta n nak bukak pintu..ad ucapan..Assalamualaikum...sy toleh ke belakang dan jawab salam tersebut, rupa-rupanya..AWK...



Awk:kenal sy lg?(tersenyum)

Sy:rase-rasenye kenal kot(tersenyum jgk)

: :bersambung: :

0 loner (s)
OLD | NEW