feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Sunday, June 12, 2011
main masak-masak :)

hi pembaca :)
hye dah mkan ? tak pergi makan. heheheheh. tapi jangan banyak-banyak ye. ok semalam aku main masak-masak. haha. kali ini main masak-masak yang real punya. hahahaha. aku masak kuih putu piring. sedara aku ramai yang berniaga PUTU PIRING. so salah sorang dari mereka datang ke rumah aku dan mengajar keluarga aku bagaimana untuk memasaknya. hahaha. aku boleh cakap yang kuih ini kuih yang harus di belai manja. hahaha. ok aku bagi tahu step dia .

 : mula-mula kena buat tepung dia tu. susah bai. kena dalam keadaan lembab. kalau tak nanti  tak cantik *tapisemalam tak buat pun. org tu yng bawa :)

 : kena pandai cantumkan tepung tu dengan gula kelapa . tak boleh tebal. nanti tak masak. macam-macam. penat gak lah nak balance kan gula and tepung. 

 : then kena selimutkan dia dengan kain lawa-lawa then letak kat tempat masak dia yang panas tu. hahaha :)

 : bila dah yakin masak angkat . btw kain yang selimutkan kuih tu tadi tu kena kering kalau tek kering nnti kuih akan jadi tak sedap. hehehe. cerewet betul kau kan :)

 : bila dah masak. letak kelapa sikit. then alas guna daun pisang.  


 : taaadaaaa. dah siap dah. hahahaha . penat aku buat. aku buat adalah dalam 30 keatas. hahahah . 

ok. setelah berpenat lelah mengeluarkan tenaga dan air peluh*ok ini tipu . aku berjaya juga belajar bagai mana untuk membuat kuih ini. hahaha :)

bila petang dah sampai. sedara aku pergi beli MEE KARI di KEDAI KENAH:). sedap oo !






amacam? agak-agak boleh masuk jalan-jalan cari makan tak? haha. MEE KARI banyak gila. and harga dia RM 2.50 je. murahkan? dalam erti kata lain halal lah dia jual . muarah dan banyak. kalau kat KL tak dapat ini RM 2.50 mahu dalam rm4.00 . HAHA . aku agak je. btw nak rasa datang rumah aku . hahah . ok lah. chow dulu :)

0 loner (s)
OLD | NEW