feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Tuesday, April 26, 2011
kehidupan duduk di asrama

hi pembaca (:
assalamualaikum , hye semua . korang semua pernah duduk asrama ? mesti ada yag pernah ada yang tak kan ? sebenarnya duk kat asrama nielah yang paling best ! masa mula2 aku duk asrama masa aku kat melaka kat sekolah MGHS . apanya best duk asrama nie ? firstly sebab semua perempuan so tak payah nak pakai tudung je . hahaha . yang laen buat sunday duty , kena denda . ada makan berjemaah , basuh baju guna tangan , nak mandy kena mintak after . and ada check dorm pagi-pagi , hari ahad ada check2 dorm and dapatlah buat duty sama-sama.  merempat kena denda , solat berjemaah semua  hish , banyak sangat ! tapi tulah , aku budak jahat jadi , aku duduk kat situ 2 tahun 4 bulan je kot . hehehe .time ini warden aku CIKGU AZAM .*baik orangnya .aku bawa HP tapi hilang :(


inilah blok asrama dulu . 


ok . itu pasal SEK.MEN.KEB.TINGGI.PEREMPUAN MELAKA . now aku nak cerita pasal SEK.MEN.TEKNIK KAJANG . em . bezanya antara dua sekolah ini ialah PERATURAN . kat STPM ketat giler peraturan asrama . macam . sekolah kat teknik yang tak bestnya keluar blok je kena pakai tudung , yelah sekolah yang ada lelakikan . tapi asrama dia supeb lah ! yelah sebab bentuk asrama dia tak macam blok sekolah tapi macam 1 banglo yang besar . *nak banglo je . hahaha .  kat dalam blok ini nak pakai apa pakailah . aspura insyaALLAH tak nampak . hahaha . kat sekolah nie prep malam je . petang ada gak tapi tak ramai yang turun . masing-masing membuta dalam dorm . hahaha .  kat sekolah lama panggil dewan makan "dinning" *betul ke ? . tapi kat teknik panggil DM jelah . haha . apa yang ada kat dalam blok GIGIH nie ? + ada tandas + ada surau + ada bilik iron + bilik prep + dobi + bilik sakit + ada ruang tam yang besar . kat teknik aku basuh baju guna MESIN.dah takpayahpenatpenat dah.
yang bestnya aku duduk kat kajang akak aku warden. hahaha, aku selalu runner dengan akak aku . balik lambat . kantoi dengan ketua warden pun dia senyum , aku senyum . hahaha :)) 


p/s :gambar tak ada lah :(

so apa pula pengalaman korang ? bagi aku zaman paling best , zaman duk kat asrama . yelah kalau dah jumpa kawan borak sampai 2 3 pagi pun tak apa. hahah. indahkan persahabatan ?
sebab ada orang kata kat aku yang masa sekolah kita rasa kawan kita tu yang terbaik . nanti masa dah masuk U kita aka jumpa kawan yang betul-betul iklas dengan kita atau hanya kerana benda . renung-renungkan dan selamat beramal . :)



sekian ,

aiesya xoxo (:

0 loner (s)
OLD | NEW