feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Thursday, April 28, 2011
kashaf imani

hi pembaca :)
assalamualaikum , hye semua? sihat? tak sihat makan ubat .emm .tajuk ini mesti ada yang dah tengokkan ? semalam cerita ini ada kat prima ASTRO .tapi sebenarnya cerita ini dah lama dah disiarkan . hahaha :) emm . bagi aku cerita ini best and aku bagi sipnosis sikit . 

Mengisahkan tentang gambaran alam roh. Kashaf seorang remaja bermasalah yang tinggal dengan ibunya, Rosnah yang bekerja sebagai GRO dan adiknya, Shamim seorang pelajar kolej.Mereka tinggal di sebuah rumah flat di Kuala Lumpur. Kashaf bekerja menghantar dadah setelah berhenti sekolah semasa darjah 4. Satu hari, Kashaf telah dipukul hingga cedera parah dan dia koma.Semasa koma dia dapat melihat semua yang berlaku di sekililingnya tetapi orang tidak dapat melihatnya, seakan-akan dia sudah mati tapi hanya seorang saja yang boleh melihatnya, iaitu Imani. Dia meminta tolong dari Imani untuk memberitahu keadaannya kepada keluarganya dan membantu keluarganya bertaubat.


bagi aku aku suka watak yang dimainkan wan sharmila . bagi aku watak dia main perhh ! terbaik , walaupun kat dalam cerita ini dia main watak jahat . tapi bagi aku dia jadi macam ini sebab kesempitan hidup yang dia alami . orang kalau dia dah kesempitan dia akan jadi lain dari yang lain . so that's why dia jadi macam macam tu . hanya memikirkan jalan singkat . and aku suka gak dialog yang mak imani cakap "doa ibu itu , doa ibu tak ada hijab" so korang boleh pikir yang bertapa tingginya nilai seorang insan yang bergelar *IBU* 


sekian .
aiesya xoxo :)

0 loner (s)
OLD | NEW