feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.

More About Me


entries | profile | tagboard

Friday, February 11, 2011
bayi .

assalamualaikum .
hye semua ,
hari ini aku nak cerita tentang zaman sekarang yang dah berleluasa dengan maksiat .
sekarang dah banyak sangat kes orang buang bayi .
korang tak rase ape-ape ke mase buang bayi ?
aku rasa kesian pada bayi yang kena buang tu . dia tak buat salah apa-apa pun .
mak n bapak dia yang buat salah tapi anak yang tak bersalah tu yang kena tanggung ,
sedih aku bila cakap benda nie .
ramai orang nak anak tapi belum ada rezeki .
tapi orang yang ALLAH dah bagi rezeki dia buangkan .

bayi yang dikandungkan selama 9 bulan .









bayi ini pemberian dari ALLAH . jadi kita kena hargai dan sayangi ..




nielah akn jadi kalo rase ingin menutup malu atas kesalahan diri sendiri .
anak yang tak berdosa ..


dibuang di tong sampah .


di buang di hutan 




bayi yang di buang di tempat pembuangan sampah .



dari apa yang korang lihat ini tak terasa ke yang alangkah kesiahnya bayi yang tak berdosa . sampai kadang2 saya terpikir 
knplah diaorang lahirkan bayi sedangkan nanti diaorg akan buang ? 
sbb takut dosa mgugurkan kandungan ? 
abis yang korang buang nie tak berdosa ??
selagi kita hidup di bumi ALLAH nie kita fikirlah menggunakan akal fikiran bukan menggunakan 
nafsu dah hati .. 




semoga kita semua akan sedar akan kesilapan lalu dan bangkit dengan memperbetulkan apa yang salah tentang kita .   
so selamat beramal .








p/s : hanya untuk berkongsi . aku xsuka sangat cerita pasal aku , then aku cerita pasal laen , hahahah :)


1 loner (s)
OLD | NEW